dimarts, 21 de juny del 2016

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i el cap de l'Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso, va conspirar per fabricar escàndols contra ERC i CDC. El ministre de l'Interior també ha insistit buscar alguna cosa incriminatori contra el germà d'Oriol Junqueras.


























"No podem oblidar que estem parlant del germà de Junqueras".

Així insistia Jorge Fernández Díaz, com a ministre de l'Interior el 2014, en què s'havia de trobar alguna dada comprometedor en les adjudicacions de l'Executiu tripartit català a CESPA (del Grup Ferrovial), on treballa Roger Junqueras, germà del líder d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).

Faltava molt poc per a la celebració de la consulta sobiranista del 9-N -prohibida pel Tribunal Constitucional- i el ministre conspirava amb el cap de l'Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso Laso, per obtenir qualssevol dades amb què fabricar escàndols contra els dirigents d'ERC i Convergència (CDC) que no només desacreditaren a aquests partits sinó que fins i tot es poden fer servir com indicis per acusar-los de prevaricació.

Tal com es pot escoltar en la gravació de la conversa a la qual ha tingut accés Públic, De Alfonso li acabava d'explicar:

"Nosaltres estem investigant coses d'Esquerra, però són molt febles. Aquesta és la veritat, ministre, són de CESPA, però no acabem de ... Tenim quatre adjudicacions al germà d'Oriol Junqueras. Jo estic intentat convèncer ara al Grup Planeta perquè em faci una investigació, perquè no aparegui ningú i no sigui gens sospitosa, d'una informació que em va arribar que no sé si és veritat, i per això no m'atreveixo a tomármela com a tal i el va externalitzar perquè algú m'ho esbrini com a tal, que és un enriquiment en el municipi de Puigcerdà del pare d'Oriol Junqueras amb temes de terrenys i altres ".

De Alfonso s'esforça a demostrar que està tractant per tots els mitjans de complaure els desitjos del ministre de trobar alguna cosa incriminatori contra Junqueras -en aquest cas, contra la seva pare- i continua:

"Llavors, he parlat amb el director de Seguretat de Planeta que és un home de la Policia, Antonio López López, i li he dit:« Escolta, sabent com pensa José Manuel [Lara], ens interessa. Si vol, ho podeu fer vosaltres. a mi el que m'interessa és que comproveu adjudicacions, requalificacions, en nom o com apoderat en els últims 8 anys. que apareixen noms i tal, doncs dóna-me'l que això ja ho posaré jo en ordre »".

"A l'entorn de Puigcerdà per aquí està Carretero, és clar", postil·la el ministre Fernández Díaz en aquest moment, referint-se al que va ser alcalde de la població (Joan, també d'ERC) fins a 2003, i després va ser nomenat conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat. Però el seu interlocutor no sembla tenir res contra ell i continua centrat en les seves indagacions sobre el pare de Junqueras:

"És una informació que m'explica un amic, un empresari, prenent un cafè sota de casa. Per tant no puc llançar-me a aquesta investigació" -prossegueix De Alfons-. "Llavors, si a més aconseguíssim tenir alguna cosa que tragués en el moment processal oportú d'Esquerra, que fes també al president de la Generalitat dir« ui, no convenen tant com deien perquè a mi ara ajuntar-me amb aquests ... »Bé, també seria bo ".

"Quan acabi jo de parlar amb tu, ministre, l'hi diré a José Ángel [Fonts Gago], que sap que pot confiar en mi. Collons, si teniu alguna cosa doneu-m'ho. Dóna-m'ho. No us cremeu vosaltres traient-a la premsa, que aparegui sempre la UDEF, que us va cremant, que sembla un atac ... cony, dóna-me'l i ja ho trauré jo, ja ho investigaré jo i ho donarem ".
"És clar, ja és més difícil treure una conclusió contra Esquerra ..."
És en aquest punt de la conversa quan el ministre torna a pensar en el germà de Junqueras i pregunta: "¿Això de CESPA és feble?".

"És feble", li respon De Alfonso. "A veure, hi va haver uns pics en l'època del tripartit de subvencions. Però ara estem fent una comparació per municipis, no pel global, i per municipis els que ha governat Esquerra no han tingut aquests pics, els han tingut potser en els que governava el PSC. és clar, ja és més difícil treure una conclusió contra Esquerra.

I Fernández Díaz insisteix: "Jo és que el que sé, el que he vist és que realment el volum de facturació, anem, de CESPA per la via de concessions, subvencions ...

"Sí, sí, sí hi va haver tres anys que es va disparar", corrobora De Alfonso.

"Es va disparar i això ... No podem oblidar que estem parlant del germà de Junqueras", s'entesta el ministre en que cal buscar alguna cosa que comprometi al líder d'ERC, sense interessar-se en absolut pel PSC.

Després, De Alfonso explica llargament el detall de les xifres de subvencions, del temps que portarà investigar-les una a una, incloses les menors, i de com no els serveix de res trobar indicis contra el PSC:

"... Perquè dels oficials del diari de la Generalitat aquí no hi ha hagut pics. Però clar, els pics han de servir d'alguna cosa. Esperem que surti de menors o de coses així dels municipis d'Esquerra. Perquè clar si surt de un municipi on estigui governant el PSC a majoria i li han donat una subvenció, diran: «és clar, doncs sí, però a qui està vostè acusant el PSC o Esquerra?» se'ns difuminaria. Tenim dos o tres. Una denúncia a la Bisbal del Penedès, que és la creació d'un punt verd que es va donar a CESPA sense concurs i és veritat que a la Bisbal guanya amb sis diputats per majoria absoluta Esquerra. Doncs sí, però no és suficient. Volem més. Llavors quan em van dir això vaig dir «anem a mirar si es pot fer alguna cosa en el de Puigcerdà», però ara mateix no tenim més, no tenim més ".

El ministre continua buscant caps de turc i pregunta per Felip Puig. I De Alfonso respon:

"De Felip Puig jo tinc una cosa, les dues cunyades. Les dues cunyades que eren categoria D, actualment van passar a ser C però eren D en el moment, treballaven en un departament de la Generalitat i per un decret signat per Francesc Homs es les col·locar com eventuals i interines per fer substitucions de baixa per maternitat i altres en nivell a-27. es va treure un concurs, que a més després va ser anul·lat, en què se les va nomenar prèviament al fet que el concurs es resolgués en el departament d'Assessoria Jurídica de la Generalitat de Presidència. i això ho tinc ja tancat, per això he portat el maletí, per mostrar-t'ho. perquè això jo, ara t'explico per què. Llavors, se les va nomenar amb caràcter previ a que el concurs es resolgués i es va resoldre , òbviament, guanyant-i llavors l'hi van donar. Un concurs que després va ser anul·lat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. i hi ha dues firmes de Francesc Homs, una carta on diu que les anomenin o se li nom en concret a una d'elles en dues ocasions. (...) Se les nomena perquè sí a un A-27 sense esperar que surti el concurs resolt ia més es fa per dues ocasions ".

"És clar, afinant, afinant, podríem dir« home, la signatura del primer decret per part de Francesc Homs podria ser un acte prevaricador ». Vaja, està al límit. Si jo això es el comandament a Fiscalia i la Fiscalia m'ho arxiva , a mi em fan fora els gossos ".

"Llavors jo li vaig dir a José Ángel:« Comenta-ho amb el ministre si voleu i que el ministre ho comenti amb el fiscal general ». Jo amb Eduardo [Torres Dulce] tinc molt bona relació, ens coneixem, ens portem bé. Si a mi Eduardo em diu «Daniel, tira per davant que jo vaig a tirar endavant», llavors sí que ho comandament a la Fiscalia. i si després em surt el fiscal de torn que s'arruga i em diu «no té entitat suficient» i el s'arxiven , això corre com la pólvora i al final el que ha estat un cabró he estat jo ".

"Aquí m'he de cobrir les esquenes", subratlla De Alfonso, "perquè a mi em dóna el mateix anar a la Fiscalia, que donar una llet, recomanacions, treure-ho en la memòria, etcètera, etcètera. Però clar, una cosa és anar al que penal i una altra cosa és anar a la nul·litat ".

El ministre sembla perdre la paciència i incideix: "Però aquí, aquí estan, aquí queden fatal Felip Puig i Homs".

"Felip Puig no apareix", aclareix De Alfonso, "el que passa és que casualment són les seves dues cunyades ..."

Però Fernández Díaz insisteix que això "políticament li fa molt de mal" a Homs, perquè està "al límit de la prevaricació":

"¿Ell té consciència de tenir aquest punt feble o no?", Acaba preguntant el ministre.

"No ho sap ningú més que José Ángel Fuentes Gago, el meu director d'investigacions, tu i jo", respon De Alfonso.

"Això, em pots donar a mi una còpia?", Demana Fernández Díaz.

"Et la donaré. Te l'he portat per a això", respon obsequiosament el cap de l'Oficina Antifrau, i en l'enregistrament se sent com s'allunya de la taula i obre el seu maletí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS