dijous, 5 de maig de 2016

CAUEN ELS DE LA CAVERNA MEDIÀTICA. Marhuenda, condemnat per publicar falsedats. Ratificada la condemna a Marhuenda i 'La Razón' per intromissió en l'honor de l'excap de Policia de Catalunya de la sentència apel·lada.







L'Audiència Provincial de Barcelona ha ratificat una condemna en primera instància contra el diari La Razón i el seu director, Francisco Marhuenda, per intromissió en l'honor de l'excap superior de Policia a Catalunya, Narcís Ortega, i al qual el rotatiu madrileny va atribuir a 2013 un delicte de prevaricació per presumpta intervenció directa del comissari a l'arxiu d'una investigació a l'agència de detectius Método 3.

En sentència datada aquest dijous 7 d'abril, els magistrats de la Secció Setzena confirmen en tots els seus extrems la sentència de 28 octubre 2014 dictada per Primera Instància número 38 de Barcelona, ​​que va condemnar el diari, el seu director i l'autor de la notícia titulada "Un alt càrrec de Rubalcaba es va reunir amb el cap de Mètode 3", en aparença neutra però en el desenvolupament s'atribuïen comportaments delictius a Ortega, a indemnitzar el comissari amb 30.000 euros.

La informació de La Razón relacionava aquesta reunió ( "L'amo de Método 3 es va reunir amb un cap policial de l'era Rubalcaba", deia la informació en pàgines interiors), que data de febrer de 2009 i no de 2010 com mantenia el diari i a més es va produir en un altre restaurant al que es feia referència a la peça, amb l'arxiu d'un expedient sancionador incoado per la Delegació de Govern a Catalunya contra Método 3 al maig de 2011, per suposades irregularitats per haver realitzat funcions de contra vigilància, infracció molt greu segons la Llei de Seguretat Privada.

Aquesta nova sentència, contra la qual cap recurs de cassació davant del Tribunal Suprem, torna a deixar clar que la falsedat de la notícia "suposa una intromissió en l'honor i reputació professional del demandant, pel que no té empara en l'exercici de la llibertat d'informació ".

A més, qüestiona el treball mínim de comprovació realitzat pel diari, en no constar per al tribunal "la menor actuació del periodista Jesús M. Zuloaga o d'un altre membre de la redacció del diari adreçada a la comprovació dels fets narrats que afecten l'responsable policial Narcís Ortega, malgrat resultar evident la gravetat de l'actuació si més no irregular que se li atribuïa, sense que d'altra banda les circumstàncies del cas denotin una dificultat per a aquesta activitat de comprovació o contrast ".

La sentència incideix que el diari va pretendre establir una falsa relació causa-efecte entre la reunió que mantinguessin el 2009 el comissari i el cap de l'agència privada, i l'arxiu decidit pel secretari d'Estat de Seguretat, al maig de 2011, sobre la investigació oberta a Mètode 3, atribuint aquest arxiu a Narcís Ortega "mesos després", circumstància "radicalment falsa", a ulls dels magistrats de l'Audiència de Barcelona, ​​ja que a part de la responsabilitat de l'arxiu, entre un fet i un altre van transcórrer 32 mesos.

La sentència també ratifica la quantia de la indemnització, ja que considera que "la lesió inferida al demandant són valorades adequadament en la sentència apel·lada", a causa que "no en va la notícia qüestiona greument la rectitud i integritat professional del comissari de Policia Narcís Ortega per la via d'imputar-li una conducta prevaricadora que inexcusablement comporta una pèrdua de prestigi professional ".



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS