dimarts, 14 de juliol de 2015

La televisió de Justo Molinero va deixar d'emetre el passat dijous a causa d’una sentència del Tribunal Superior de Justícia de 2010 que anul·lava la concessió de la llicència a Teletaxi TV .







Instat a tancar les emissions al Vallès Occidental, Molinero va decidir cessar-les totes, també a Cornellà de Llobregat i Tarragona, malgrat en aquestes demarcacions manté la concessió.

Els fets es remunten al juliol 2006, quan el Govern va adjudicar les concession del servei de TDT local privada. L’empresa M&M Infonet Associated (Canal Latino) va recórrer nou de les adjudicacions: les quatre del múltiplex 48 de Barcelona, les quatre del 38 de Sabadell i una al MUX 45 també de la ciutat vallesana (la de Molinero).

El maig de 2010, el TSJC va donar la raó parcialment a l’empresa, fent reduir la puntuació de diverses adjudicatàries i anul·lant la concessió a Teletaxi TV, que quedava exclosa de la licitació. La Generalitat va interposar un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem, però aquest, el novembre de 2012, va confirmar íntegrament la sentència del TSJC.

El passat 31 de març, el Govern va acordar ratificar la concessió dels vuit canals dels MUX 48 i 39 als mateixos adjudicataris, i va adjudicar el canal de Teletaxi al MUX 45 de Sabadell al Diari de Girona (el següent en puntuació). Després, la Direcció General de Mitjans de Comunicació va instar el grup Teletaxi a cessar les emissions a la demarcació vallesana, cosa que va fer la setmana passada, estenent la mesura per decisió pròpia a Cornellà i Tarragona.

Amb tot, el contenciós encara no ha acabat, doncs M&M Infonet Associated ha presentat un recurs davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra l’acord de Govern del març, el qual ha estat admès a tràmit. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS