dimecres, 21 de maig del 2014

Un columnista d'El Mundo diu que s'alegraria de la mort de Jaume Sastre . El columnista d'El Mundo matisa les seves paraules d'odi contra Sastre , però no disculpa.






Aquest bloc s'ha posat en contacte aquest matí amb l'escriptor mallorquí Román Piña Valls , columnista habitual de l'edició del diari El Mundo a Balears , per preguntar-li si volia fer alguna matisació sobre el seu polèmic article publicat ahir ( llegir aquí ) en el qual deia que podria arribar a alegrar-se de la mort del professor Jaume Sastre .
"M'ho ha demanat el meu director , Tomàs Bordoy ( director d'El Mundo - El Dia de les Balears ) . M'ha demanat que escrigui un nou article en el qual expliqui i matisi una mica més les meves paraules d'ahir. Estic escrivint ara mateix " , ha assenyalat , afegint que en qualsevol cas el nou article " no és una disculpa " .
Pinya Valls signava ahir un article titulat ' Jo odio ' a l'últim paràgraf afirmava el següent en referència a Jaume Sastre , el professor que porta alguns dies en vaga de fam exigint una educació en català i de més qualitat al Govern d'aquesta regió .
" Si avui mateix es moren de fam , d'un raig , o fins i tot assassinats , aquest santó de la xenofòbia i tots els samarretes verdes del món , podria arribar a alegrar . No mataria per lliurar del verd perquè és delicte . I lamentaria la mort de molts. Però sens dubte celebraria la mort d'altres . "
El paràgraf ha encès una metxa a les xarxes socials , on alguns han demanat que es persegueixi aquests comentaris igual que s'estan perseguit les amenaces contra polítics que s'han realitzat recentment a Twitter després de l'assassinat de la presidenta del PP de Lleó , Isabel Carrasco .
En el nou article, que acaba de ser publicat a El Mundo sota el títol de ' L'Operació biquini de Sastre ' ( llegir aquí ) , el columnista assegura que encara que pugui arribar a dir que " celebraria " la mort de Sastre , com de fet va dir ahir , aquest no és el seu " objectiu" i tot i que reconeix que va traspassar "els límits de la provocació" , assegura que ho va fer " per un bon motiu" .
"El meu objectiu és perdre de vista en les notícies la imatge d'un senyor que representa un model de conducta i de societat que entenc menyspreable . Per això puc arribar a dir que celebraria la seva mort . No perquè la vulgui , sinó perquè aquest desgraciat fet produiria un feliç resultat : que algú tan lamentable per a la qualitat de la nostra societat deixi de ser protagonista i heroi . Sastre vol morir per salvar una educació pública i de qualitat . Jo sóc més humanitari : per aconseguir el meu objectiu en canvi no cal que mori . Amb que vagi a casa i renunciï a la seva llunàtica missió salvadora prou " , escriu .
Segons afirma ell mateix , el seu article d'ahir , a part d'una crítica a Sastre ia les persones que li donen suport en les seves reivindicacions , era una forma de defensar aquells que estaven criticant que el Govern estigués amenaçant amb mesures repressores a aquells que havien publicat missatges que incitaven a l'odi contra els polítics , ja que , segons ell , "la llibertat d'expressió , si no fa mal a ningú més que a qui la esprem , ha de ser intocable " .
" Potser el meu problema és que l'he publicat a El Mundo , o que m'he equivocat de víctima . Vaig haver escollir algú de dretes , i no a algú que va de progressista com Jaume Sastre " , assegura .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS