dimecres, 22 de gener del 2014

Com es pot ser tan mangurrino amb la pasta que tens i perceps ? . Almunia va protestar a Caja Madrid perquè no van renovar la beca a Harvard del seu fill . E-mail del fill d'Almunia :






Estimada Vanessa ,Estimada Comissió de Renovació ,
Se m'ha ocorregut mirar la meva bústia de la Universitat Carlos III i he trobat un email en el qual em comunica que no em concedeix la renovació de la beca de la Fundació Caja Madrid per al curs 2006/2007. Aquest email consta d'una línia i mitja , dos errors tipogràfics ( un per línia ) i absolutament cap explicació sobre el perquè del veredicte de la Comissió de Renovació ( en una mostra evident del bon tracte i atenció que la Fundació Caja Madrid presta als seus becaris ) . A més , l'email va ser enviat a una adreça de correu electrònic que , tal com he transmès repetides vegades , no és vàlida des de setembre de 2005 . La meva adreça de correu electrònic és , insisteixo un cop més després de nou mesos .
M'assalta el dubte de quins van ser els criteris utilitzats per la Comissió de Renovacions . Contemplo diversos supòsits :
1) El criteri de renovació donava preferència als estudiants que feien un màster de dos anys . En aquest cas , resulta lògic que m'hagi descartat , ja que el meu màster dura exactament dos anys .

2) El criteri de renovació depèn del prestigi de la universitat de destinació del becari . Entenc que en aquest cas estic en clar desavantatge respecte a altres becaris , atès que sóc l'únic que està estudiant a la Universitat de Harvard . Aquesta universitat , com tothom sap , té poc prestigi en el món i és poc coneguda fora del seu país . A la Fundació Caja Madrid no li interessa tenir becaris a Harvard , està molt per sota del seu nivell .
3) També està clar que si el criteri de selecció és el rendiment acadèmic estic en una posició poc favorable : en el primer semestre només vaig treure la màxima qualificació ( A) en tres de les quatre assignatures que vaig cursar . Lamentablement , vaig obtenir la segona millor qualificació ( A- ) en la quarta assignatura . També estic rendint a un nivell preocupant en aquest segon semestre , en el qual estic obtenint de nou les millors qualificacions possibles ( encara no estan disponibles les qualificacions definitives , que enviaré a la Fundació quan siguin publicades electrònicament ) .
4 ) És possible que la meva memòria anual fos un document deficient . Lamentablement , no em Ceni a les indicacions donades per la Comissió en redactar aquest document . Encara que potser es degui al fet que no van existir tals indicacions , i l'únic que es va demanar va ser una " Memòria de format lliure" . És possible que en la meva memòria em centrés massa a explicar el meu projecte de futur professional , relacionant-lo amb el màster que estic cursant . Entenc que la comissió de renovació pogués esperar una temàtica diferent . El que no sé és exactament quina altra temàtica esperaven trobar a la "Memòria de format lliure" .
En definitiva , vull mostrar el meu més profunda desil · lusió i desacord amb la decisió presa per la comissió de renovació . Agrairia que aquest missatge fos reenviat a tots els membres d'aquesta comissió , així com als senyors Blesa i Spottorno , per si no van tenir temps de llegir el meu expedient quan van realitzar la deliberació sobre el repartiment de les renovacions . També m'agradaria saber si la comissió ha valorat les opcions alternatives de finançament que tenen els becaris als quals se'ls ha renovat de la beca . És possible que la comissió no sàpiga que els becaris que cursen estudis de doctorat tenen , en la seva gran majoria , ofertes de finançament equivalents a la de Caja Madrid per part de la universitat en què estudien . Malauradament , molts dels que vam estudiar màsters de dos anys no tenim aquestes ofertes de finançament , i depenem exclusivament de Caja Madrid per poder finançar els nostres estudis .
De fet, si Caja Madrid hagués notificat les renovacions al mes de febrer , els no seleccionats haguéssim tingut temps de sol · licitar altres beques . No obstant això , prenent aquesta decisió el 25 de maig , se'ns deixa en una posició amb un marge de maniobra escàs o nul : les convocatòries de totes les altres beques estan ja tancades , i per obtenir el visat d'entrada als EUA el setembre de 2006 hem de demostrar que disposem de prou fons per pagar la matrícula i cobrir els costos de vida (la qual cosa implica , en total , demostrar que es posseeixen entre 50.000 i 60.000 dòlars) .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS