dissabte, 10 d’agost de 2013

Londres dóna la seva versió de Gibraltar:“Si els anglesos lliuressin Gibraltar a Espanya, els catalans, que van perdre la seva autonomia després del Tractat de *Utrech, ho considerarien un precedent interessant”, afirmava la prestigiosa publicació.







Tots els principals periòdics espanyols en paper van portar la notícia a la portada de la seva edició del divendres, atorgant-li més o menys espai, varis d'ells amb una amenaçadora imatge del portaavions HMS Illustrious solcant els mars. No va ocórrer el mateix en la premsa britànica.

En la portada de The Times i en la deThe Guardian era impossible trobar referència alguna al conflicte. Diversos assumptes locals no deixaven ni tan sols un petit racó a la qüestió de Gibraltar, considerada menys rellevant. Tampoc la web de la BBC la incloïa en la seva home.

Per la seva banda, The Telegraph, el diari que va donar la primícia de l'enviament de bucs de la Navy i que ha adoptat una postura més bel·ligerant, sí portava el tema a portada, però ho situava en un racó, eclipsat per altres assumptes. Només The Independent concedia una foto en portada al conflicte. Naturalment, les edicions digitals del divendres sí es van fer ressò de les declaracions de Mariano Rajoy en les quals es reservava "totes les mesures oportunes", però sense grans parenceries.

Aquesta menor repercussió de l'assumpte en els mitjans britànics ha estat una constant al llarg de la setmana, i és que des del principi van ser varis els mitjans que van mostrar un cert escepticisme sobre el conflicte territorial deslligat en el Penyal.

Ja el dilluns, The Guardian va publicar un editorial en el qual qualificava la polèmica de “distracció” i assegurava que tant Espanya com Gran Bretanya tenien coses més importants de les quals ocupar-se, principalment assumptes econòmics. Més contundent va ser el posterior article de David Mathieson, exasesor del Ministeri d'Exteriors britànic establert a Madrid, que afirmava obertament que l'assumpte no era més que una cortina de fum per al cas Bárcenas.

En la mateixa línia, el dimecres la BBC publicava un article del seu editor d'Europa, Gavin Hewitt, en el qual també es preguntava si les tensions a Gibraltar no serien una “útil distracció” per al Govern espanyol, que aprofitaria per fer oblidar les acusacions de corrupció i la complicada situació econòmica.

Tampoc el setmanari britànic The Economist ha volgut mostrar massa interès en la qüestió, però si que va obrir una nova via d'interpretació. En un article publicat dimecres passat en el qual recapitulava els últims episodis, assegurava que l'obstinació de Gran Bretanya a mantenir la seva sobirania a Gibraltar és la millor notícia possible per a Espanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS