divendres, 2 d’agost de 2013

La premsa internacional, el Financial Times, BBC, The Guardian, Le Monde o al Frankfurter Allgemeine Zeitung, recullen el "em vaig equivocar" de Rajoy.



A Moncloa no amaguen que un dels motius que va portar Rajoy a comparèixer va ser el dur editorial que li va dedicar el Financial Times pel cas Bárcenas. Aquest dijous era precisament aquest diari el que a les poques hores, destacava que Rajoy havia admès errors i que el principal va ser "confiar en el tesorero del partido". La BBC també li dóna importància a la notícia i és la segona d'Europa. Igual que el diari salmó, la televisió britànica destaquen les disculpes de Rajoy, encara que després recorda quan va assegurar que la major part de l'escàndol "eran mentiras y manipulaciones". Sense moure'ns de país, The Guardian porta en la seva portada digital que "Rajoy ha negat haver rebut fons il · legals però ha admès que l'escàndol va ser mal manejat". També destaca que el president del Govern ha donat explicacions després de mesos d'evasió.

El principal diari gal, El Món, destaca, per la seva banda, que Rajoy "
no va a dimitir ni organizar elecciones". El diari també fa un recull de notícies del cas, explica qui és Bárcenas i fa una cronologia de l'escàndol. Més poètic és el prestigiós diari alemany Frankfurter Allgemeine Zeitung. El rotatiu germànic titula per "dinero y contrarrevolución mundial" i explica en un florit article com ha estat la sessió d'avui. Al país de Merkel han seguit amb molta atenció la compareixença. Fins i tot la ràdio pública va obrir el butlletí de les 11 del matí amb una connexió amb Madrid.

A l'altre costat del toll, el diari argentí Clarín afirma que "
Rajoy admitió que se equivocó, pero no renunciará". El rotatiu bonaerense recorda que "el president espanyol va lamentar davant Diputats haver confiat en l'extresorer del PP, pres en un escàndol de sobresous".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS