dilluns, 23 de maig de 2016

OKdiario investigada per ajudar el PP a blanquejar diners. Directius de l'empresa Or Direct, investigada per la Guàrdia Civil per, presumptament, ajudar a la trama valenciana del PP d'Alfonso Rus a blanquejar diners, són, al seu torn, copropietaris del Grup Gedesco, l'empresa que fins el 17 de maig figurava com a responsable de diversos dels blocs allotjats a OKdiario, segons informa La Marea.











































Segons ha pogut conèixer La Marea, el diari digital d'Eduardo Inda ha mantingut relació amb el Grup Gedesco, vinculat al seu torn amb Or Direct. Aquesta empresa es troba en concurs de creditors després d'una macrooperació de la Policia Nacional contra el frau fiscal i el blanqueig de capitals. Or Direct també està sent investigada per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil per ajudar presumptament al blanqueig de capitals del Partit Popular de València amb lingots d'or.

El Grup Gedesco, creat el 2001 a València, es dedica al finançament d'empreses, descompte de pagarés i al factoring. Aquesta companyia figurava com a responsable d'uns blocs inclosos al web deOkdiario fins el 17 de maig de 2016, segons figurava en el seu avís legal. Aquest dia La Marea va contactar amb el Grup Gedesco per preguntar sobre la seva relació amb OKDiario. Un dia després, l'avís ja no apareixia (encara pot consultar-se en la memòria cau de Google).

Un dels blocs esmentats, que segueix actiu a la web dirigida per Inda, és Tecnoaffinity. El director adjunt de Okdiario, Miguel Ángel Turci, ha confirmat que aquest espai pertanyia a Inforiesgos, una de les empreses del Grup Gedesco, fins a "el llançament del diari", al setembre de 2015. No obstant això, nega que hi hagi "actualment" relació alguna. Sobre l'eliminació de l'avís legal del bloc de Tecnoaffinity, Turci assegura desconèixer el motiu de la casualitat i argumenta que pot tractar-se d ' "una pàgina residual".

Gedesco, en declaracions a La Marea, també ha confirmat que la seva empresa va estar vinculada aOKdiario a través de la contractació dels blogs per una persona que treballava en Inforiesgos S.A. Segons explica, aquesta persona es va anar al diari d'Inda i es va emportar els blocs "amb consentiment" de Gedesco. L'empresa no ha volgut aclarir si la contractació d'aquests blocs es va produir també per iniciativa personal d'aquest treballador, el nom s'ha negat a facilitar.

Turci ser director general de Inforiesgos S.A. des de novembre de 2014 fins a setembre de 2015, segons consta en el seu currículum a LinkedIn. D'altra banda, el bloc d'Eduardo Inda, que ara mateix redirecciona a OKdiario, compartia servidor amb el Grup Gedesco, que era propietari del web Tecnoaffinity.com.

Aquesta setmana, el experiodista d'El Mundo explicava al Fòrum de Nova Comunicació que el seu diari havia aconseguit sortir amb un capital social de 2,7 milions d'euros. No va esmentar a cap empresa ni inversors. "No volíem aquí ni Marios Condes ni Gerardos Díaz-Ferrán perquè som molt valents contra la corrupció i qui vingués havia d'estar net de pols i palla", va assegurar Inda.

Operació Pla Or

El Grup Gedesco posseeix un soci internacional anomenat JZ International, propietat de l'empresa d'inversió nord-americà Jordan International. Les dues empreses comparteixen un nom en el seu accionariat, Miguel Roda Hernando, que és managing director de JZI des de 2002, i al seu torn és president del Grup Gedesco.

El Grup Gedesco nega la seva vinculació amb Or Direct. Això no obstant, Roda Hernando apareix com a directiu d'Or Direct costat de Ole Groth (també directiu de JZI). Així ho registra Infocif (empresa pertanyent a Gedesco), l'enllaç ha facilitat a La Marea el propi departament de comunicació d'aquesta companyia. En 2014, van negar també aquesta vinculació al diari València Plaza.

Or Direct va ser comprada per JZ International en 2012. Un any després va ser inclosa en l'entramat destapat pel Cos Nacional de Policia dedicat, segons la investigació, a blanquejar diners a través de botigues d'or. També se l'investiga per un presumpte frau de 9 milions d'euros en l'impost de societats i de 10 milions en l'IVA. L'empresa va ser una de les principals implicades en la causa que continua oberta a l'Audiència Nacional.

No és l'única investigació a la qual està sotmesa Or Direct. Al febrer de 2016, El País va publicar que la Guàrdia Civil analitzava la vinculació de la trama de l'or caiguda en 2014 amb el blanqueig de capitals del 3% del PP de València. El vincle principal, segons els investigadors, s'estableix mitjançant el ciutadà d'origen búlgar Miroslav Schopoff, que tenia una relació molt estreta amb Alfonso Rus, expresident de la Diputació de València.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS