divendres, 29 de novembre de 2013

Nou que se'l van emportar calenta de Canal 9 . Aquesta setmana el PP va donar per tancada la Radiotelevisió pública valenciana amb l'excusa de l'austeritat . Però durant anys el partit va gastar diners públics a través d'ella a mans plenes , i figures com Sánchez Dragó , Carlos Dávila , Isabel Durán o Jesús Mariñas van ser alguns dels beneficiats .






El moment exacte en què l'emissió de Nou ( com recentment va ser rebatejada Canal 9 ) es funda definitivament a negre , encara està per determinar , però a partir d'aquest instant 1.700 treballadors de Radiotelevisió Valenciana ( RTVV ) perdran la feina com a conseqüència de la nefasta gestió de l'ens i el seu dèficit milionari . Entre els afectats , però, no es comptaran algunes de les cares que van passar per la televisió cobrant elevades quantitats de diners públics que poc o res tenien a veure amb la qualitat i repercussió de l'ofert a canvi . Aquests són només nou d'ells .
Fernando Sánchez Dragó . L'escriptor i comunicador ultraliberal , que va defensar fa escasses setmanes en una entrevista a Onda Cero que totes les televisions públiques " haurien de tancar " en relació al cop de porta de RTVV , no va tenir inconvenient a portar 12.000 euros de diners públics dels valencians ( 6.000 en concepte de director i altres tants com a guionista ) per cada un dels 212 programes que es va mantenir el seu espai d'entrevistes El Far d'Alexandria en antena entre els anys 1999 i 2004 . El cost total per programa rondava els 54.000 euros , que s'abonaven a una productora externa, que facturava el programa íntegrament en castellà . Pel programa de Dragó , que-segons l'informe del Comitè de Redacció de RTVV redactat el 2001 - no solia superar els 12.000 espectadors d'audiència , van passar tant premis Nobel de literatura com coneguts ultradretans valencians , que servien per avivar polèmiques instrumentalitzades des del govern d'Eduardo Zaplana .
Carlos Dávila . El comunicador ultraconservador Carlos Dávila també va ser beneficiat entre 2005 i 2009 amb la conducció de l'espai En exclusiva , pel qual ingressava 1.500 euros de diners públics en concepte de direcció i presentació . L'espai, de 30 minuts de durada i periodicitat setmanal ( Dávila ingressava de mitjana 6.000 euros al mes ) solia emetre , però, a altes hores de la matinada , registrant igualment audiències molt baixes . En exclusiva , malgrat l' objectiu fundacional de RTVV de potenciar l'ús de la llengua autonòmica , s'emetia íntegrament en castellà i Dávila no va tenir objeccions a atacar el valencià des del mateix espai.
Isabel Durán . També en perfecte castellà era la tertúlia política DBT.es que la conservadora Isabel Durán va conduir entre setembre de 2010 i febrer de 2012 , per -segons el relat de la protagonista a l'espai La Noria de Telecinco - concessió directa del llavors president de la Generalitat , Francesc Camps , en agraïment per l'atac que aquesta va fer a la televisió al sastre que el va acusar de rebre vestits de la trama Gürtel . Tot i que el Consell mai va revelar el cost del seu contracte , Elplural.com publicar en el seu dia que la presentadora rebia per programa 3.000 euros de les arques públiques valencianes. Per la seva banda, aquesta no va dubtar a dedicar el seu espai a realitzar durs atacs al govern de Zapatero o enfervorides defenses a Francisco Camps , fins i tot mentre era jutjat pel cas dels vestits . L'audiència de DBT.es també es va situar sempre per sota de la mitjana de la cadena .
Miguel Ángel Rodríguez . Però perquè DBT.es o altres espais de presumpte debat polític aparentaran ser-ho necessitaven de contertulians , i comunicadors com Miguel Ángel Rodríguez ( destacat membre del PP ) , Carmen Gurruchaga o Alfonso Rojo , es van convertir en habituals de l'espai per no menys de 800 euros per cap i dia , sense incloure el desplaçament en AVE (la major part dels elegits eren residents a Madrid ) ni les dietes , encara que com en el seu dia va informar el diari Levante , en més d'una ocasió van compartir taula i estovalles amb el mateix president de la Generalitat . A canvi , els elogis a aquest i el seu govern eren moneda de canvi , encara que com reconegués la mateixa Carmen Gurruchaga en el mateix programa - "aquí no tinc pensament propi" - , els contertulians opinessin de l'actualitat valenciana sense tenir coneixement.
Jesús Mariñas . Però no tot a Canal 9 eren debats saberuts . També hi havia espai per a l'entreteniment i una de les estrelles que RTVV va propulsar amb més força va ser l' tertulià del cor Jesús Mariñas , que a principis d'aquest any va reconèixer haver cobrat 3.000 euros per cadascuna de les seves participacions en Tómbola , espai en què va ser un fix de les seves emissions entre març de 1997 i novembre de 2004 , encara que no l'únic tertulià . A aquesta quantitat caldria sumar els 1.000 euros que - per contracte - Mariñas cobrava de diners públics per cadascuna de les breus aparicions que ocasionalment feia al matinal Matí , Matí .
Maria Abradelo . Determinar els sous percebuts per les "estrelles " de RTVV ha resultat en nombroses ocasions impossible a causa del obscurantisme amb què es va operar en l'ens des de l'entrada d'Eduardo Zaplana a la Generalitat . D'aquesta manera , la passada setmana es va convertir en notícia el fet que , segons va revelar el diputat del PSPV - PSOE , Josep Moreno , l'artista María Abradelo gaudís l'any 2002 -va ser una cara constant en la cadena entre 1997 i 2004 , les dues legislatures governades per Zaplana , i va tornar el 2008 - d'un contracte de 270.000 euros més IVA a canvi de presentar un nombre de programes indeterminat . Entre ells s'explicava l'infantil Babalà , encara Abradelo , que estava aprenent valencià , ho fes en castellà o utilitzant un valencià ple d'errors , contraproduent respecte a la funció educativa que es pressuposa a l'espai .
Bárbara Rey . En canvi a dia d'avui no se sap amb certesa el que van cobrar la vedet Bárbara Rey per presentar l'espai A casa de Bàrbara entre els anys 2000 i 2005 , o Mar Flores per les quatre temporades ( 1.000 programes emesos ) del concurs La música és la pista , encara que al seu dia va transcendir que només pels tres primers mesos la model va percebre 108.000 euros ( 36.000 euros al mes ) . Encara que el salari de Bárbara Rey mai va transcendir , sí ho va fer la quantitat que va cobrar per la seva programada intervenció en Tómbola , que va ser vetada per Canal 9 el 1997 . La vedette es va embutxacar 12.000 euros en aquella ocasió per no comptar alguna cosa relacionada amb el robatori patit poc abans al seu domicili de documents , rodets fotogràfics i cintes de vídeo en què, segons el relat recollit en la seva denúncia , implicava "a persones importants de aquest país per ser comprometedores per a tots dos " .
José Luis Moreno . El nombre d'inversions sense rèdit d'audiència a Canal 9 és fart extens , i la denúncia realitzada la passada setmana pel diputat Josep Moreno també recollia casos com el de José Luis Moreno- que figura en els papers de Bárcenas com a donant de 60.000 euros a l' PP entre els anys 1999 i 2003 i la seva productora Adriàtica , que va rebre 2.025.770 euros més IVA per una sèrie de ficció titulada Planta 25 . Aquesta constava de 58 capítols "dels quals ningú se'n recorda perquè eren de poca durada i es programaven en horaris sense sentit" , segons el diputat , però pels quals va pagar -segons els seus càlculs - "el mateix import que RTVV havia adjudicat recentment a la compra de 487 hores de magazins , concursos i programes de ' prime time ' divulgatius " .
Víctor Seara . L'últim cas conegut de malbaratament unipersonal realitzat per l'ens va ser l'empleat en fitxar Víctor Seara perquè retransmetés les carreres de Fórmula 1 a Canal 9 . El fitxatge de la meitat menys popular del tàndem presentador de la Fórmula 1 en l'època de Telecinco va sortir , però, a preu d'Antonio Lobato . La mateixa RTVV sí que ha reconegut en aquesta ocasió haver abonat el locutor argentí - que una vegada més , exercia la seva tasca en castellà - 125.000 euros per la temporada 2010 i 105.000 euros per la 2011 . Encara que el més sorprenent és que l'ens va seguir abonant una nòmina mensual de 3.500 euros el 2012 , quan ja no s'emetia el campionat . Com el presentador , amb contracte vigent , es limitava a passejar pel centre de produccions de l'ens , finalment se li va assignar la locució d'un programa de motor d'entre 15 i 30 minuts setmanals que es va emetre durant uns mesos . El cost de Seara no es va incloure en els 22 milions d'euros que Canal 9 va pagar a Bernie Eccleston per retransmetre sense exclusivitat una competició que ja s'emetia amb èxit en altres televisions privades .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS