dimecres, 28 de setembre del 2016

Risto Mejide Carta oberta al votant del PP.



























Anava a dir «estimat», però no m'atreveixo a posar-me afectuós amb un desconegut sense gintònic pel mig. I dic desconegut perquè els 7.906.185 votants del PP s'assemblen cada vegada més als espectadors de certs programes de televisió, aquesta massa social inexistent que a l'hora de la veritat dinamita tot sondeig.

Vagi per endavant la meva més sincera enhorabona i el meu incondicional respecte democràtic cap a cada vot d'un compatriota. Espero que entenguis que precisament en això consisteix la democràcia, en què puc i he de respectar a tu però ni puc ni he de compartir la teva decisió. Si tots penséssim com tu, això es diria d'una altra manera, lamentablement massa vist en la història d'aquest país.

També vull pensar que ho has votat per por d'un 'brexit', a més incertesa o a les alternatives polítiques, tant és. No per res, sinó perquè el vot per por em sembla el més covard o, pitjor, contraproduent. Com ja han descobert alguns, enarborar la bandereta de la por és intentar criar animals salvatges: tard o d'hora se t'acaba tornant en contra.

Ull, que no pretenc que votases com jo. Ni molt menys. Primer, que ja seria massa tard. Segon, perquè això va de que cada un voti a qui li dóna la gana, faltaria més. Tercer, perquè serà que no hi havia més opcions que la teva o la meva. I quart, perquè jo vaig votar al PACMA, que no aspirava més que a obtenir representació i així defensar coses que avui ni es contemplen al Congrés. Una cosa que gràcies a la llei d'Hondt i als interessos dels qui haurien abolir ha tornat a ser impossible. Una persona, un vot. Ja.

La corrupció, premiada

Una altra cosa és que em faci vergonya el teu vot. Sí, vergonya. I no perquè hagi anat al PP, ja que -hi insisteixo- és una alternativa tan legítima com qualsevol altra; he conegut i fins i tot ajudat a guanyar a gent honesta i honrada dins d'aquesta organització, gent que no es mereix ni els tresorers ni dirigents que li ha tocat patir. Em fa vergonya perquè era el suport que just ara necessitava el candidat líder de la llista més imputada. Gràcies al teu vot, la corrupció i la conspiració d'Estat, en comptes de ser castigada, avui resulta aclamada i premiada. Perquè si eximeixes de penitència al responsable últim, això és que el primer responsable ets tu.

Així que res, espero que gaudeixis molt de la teva decisió amb cada nou judici, amb cada nova investigació. Com algú va dir, donaria la meva vida per el teu dret a fer-ho. Encara que això sí, avui tenim el país que et mereixes. Amb el teu permís o sense, jo i molts altres que encara som majoria seguirem intentant que es converteixi també en el que ens mereixem els altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS