dilluns, 3 d’agost de 2015

JA VA DIR EL SR. IGLESIAS, QUE CALIA VIGILAR ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ QUE NO FOSSIN AMB EL PENSAMENT GENERAL D'ELLS. Badalona TV, cancel·lat el contracte de Catalunya Opina. I el programa de tertúlia política de BTV La Rambla deixava d'emetre a finals de juliol, el tancament del programa es deu al fet que en els últims programes s'ha criticat el nou equip municipal de Barcelona en comú.





















Un debat polític d'alt voltatge: així era Catalunya Opina, el programa més vist de la Televisió de Badalona. Allà va aterrar fa dos anys de la mà del ja exalcalde Xavier García Albiol, ara candidat del Partit Popular per la Generalitat. En la temporada que no s'emetrà. L'equip de la nova alcaldessa de Badalona, ​​Dolors Sabater de guanyem Badalona ha comunicat a la productora que no renovava el contracte. Guanyem Badalona és la formació recolzada per CUP i Podem, i Sabater ha estat elegida amb els vots d'ERC i ICV-EUiA.

"No ha estat una decisió presa pels professionals de l'empresa, sinó des de l'Alcaldia", subratllen des de la televisió. En la mateixa línia van les crítiques de l'oposició de PP, CiU i Ciutadans. "Es tracta d'una decisió absolutament política i sectària", opina Albert Fernández, del PP de Badalona i anterior Conseller Delegat de l'ens. "El problema és que a la gent de la CUP no li agrada el debat ideològic: són gent molt sectària i es volen carregar tot el que faci olor a Albiol".

El regidor Oriol Lladó (ERC) no ho veu igual: "És un tipus de programa en el qual preval la polèmica i no el debat serè; busquem un model diferent de televisió al que representa Catalunya Opina, amb informació de proximitat i de temes de la ciutat ".

La comunicació del cessament del programa la va prendre José Téllez a poc d'estrenar en el càrrec com a tinent d'alcalde de les CUP. Assegura que li van preguntar des del programa si anaven a seguir al setembre, i ell els va comunicar que no. "Mai hi ha hagut voluntat d'ingerència política", afirma. Però es mostra d'acord amb el seu soci d'ERC amb que el programa no concorda amb la nova línia editorial que vol portar el seu ajuntament: "El programa no m'agrada en la forma, i no encaixa", explica. "Volem convertir els mitjans de comunicació de Badalona en mitjans realment locals". Es dóna la circumstància que Téllez s'ha enfrontat durament Albiol: va arribar a publicar a Twitter una foto de l'exalcalde amb bigoti feixista i un tret al cap. Albiol, per la seva banda, ha estat prolix en comentaris contra gitanos, romanesos i immigrants irregulars en general. Els seus comentaris han estat qualificats com "ofensius, vexatoris i vulneradors de l'honor" pel jutge que el va exculpar d'incitació a l'odi

L'ens promet revisar l'assumpte

Catalunya Opina el dirigia Carlos Fuentes, un frare franciscà que havia triomfat amb aquest format (enfrontar a tertulians i polítics de diferents ideologies amb preguntes directes del públic) ja a Intereconomia fa nou temporades. Des de llavors, després de la fallida de la televisió de Julio Ariza, va passar per 13TV i per Canal Català, fins a recalar a Badalona de la mà de Xavier García Albiol, el polèmic alcalde de Badalona. Fonts, que només té bones paraules per Albiol, destaca que l'únic que li havia demanat l'exalcalde és que fos a cost zero: "i ho era perquè jo vaig portar a un patrocinador". "Jo no m'esperava que el fulminaran, entre altres coses perquè els regidors que estan ara en el poder han vingut al meu programa", exclama mentre promet que el format no és 'carca'. "Ara me n'aniré a un altre lloc, ja tinc tres ofertes sobre la taula".

Dijous passat es va celebrar un ple en què l'oposició va demanar explicacions sobre el tancament del programa. El nou govern de la ciutat s'ha compromès a fer un informe sobre la viabilitat del programa. "Es van prendre algunes decisions prèvies a la meva entrada sobre aquest programa, i jo vaig a estudiar l'assumpte tenint-les en compte", assegura Josep Vinyeta a Vozpópuli a les poques hores de ser confirmat en el seu càrrec com a nou conseller delegat de Badalona Comunicació, l'ens que gestiona les emissores municipals de ràdio i televisió i la revista Bétulo. No obstant això, tant l'oposició com el mateix Fuentes asseguren que "elaborar un informe" que entre ja en la nova temporada és una forma elegant d'acabar amb ell.

El programa era el líder indiscutible d'audiència, segons fonts de Badalona Comunicació, que la xifren en unes 80.000 persones. Aquest fet, però, "no ha de ser l'únic a tenir en compte en una televisió pública", opina Lladó d'ERC, que a més insisteix que no hi ha cap constància que el programa fos realment a cost zero. El mateix opina el tinent d'alcalde Téllez: "Es tracta d'una espècie d'audiència falsa, que no aportava valor afegit: molta no era ni tan sols de Badalona, ​​perquè per la TDT es veia a l'àrea metropolitana de Barcelona i al Vallès" . "Ells parlen de cessament, de fulminació i de censura, però en realitat ha estat una simple no renovació", afegeix.

El control polític dels mitjans de comunicació púbics, tant nacionals com locals, és una de les grans línies d'enfrontament polític a Espanya. Els sindicats i treballadors de Telemadrid han denunciat sistemàticament l'intervencionisme polític exercit pel govern d'Esperanza Aguirre a la Comunitat de Madrid. A la Comunitat Valenciana, els periodistes van confessar, després del tancament de Canal 9, que rebien ordres directes sistemàtiques de caràcter propagandístic ordenades pel Govern del PP. A Castella-la Manxa els treballadors constaten una manipulació total que va arribar a transformar en un vídeo les xiulades a María Dolores de Cospedal en aplaudiments. En l'ens català, el nomenament de la periodista independentista Mònica Terribas com a presentadora del principal programa de Catalunya Ràdio i les cobertures parcials de les Diades separatistes han estat durament criticades per l'oposició. Recentment, el director Fèlix Riera ha estat destituït com a director de Catalunya Ràdio. Es dóna la circumstància que Riera és militant d'UDC, el partit no separatista de la dissolta CiU. La mateixa Televisió de Badalona va ser acusada de manipulació per l'oposició de PSC i CiU a l'era Albiol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS