diumenge, 13 d’octubre del 2013

" Catalunya continua sent tractada com una colònia" . Catalans de llengua i cultura espanyola favorables a la creació d'un Estat propi . Eduardo Reyes , cordovès de naixement i català d'adopció .






Per Reis , construir un nou Estat no vol dir renunciar als orígens de les persones . De fet , busca el punt d'inflexió de la seva pròpia evolució política i resol sense parpellejar : " Quan els meus pares van venir a Catalunya , altres familiars es van anar a França . Hem trencat llaços ? No Què em pot impedir a mi visitar sempre que vulgui el pati dels tarongers de la Ermita de Còrdova ? Si la meva filla , nascuda a Catalunya , estima Còrdova ! Qui vulgui fer entendre als altres que els meus cosins cordovesos i jo ens anem a lluitar pel fet de viure en països diferents té una actitud malaltissa . Tot això passa per la manca de cultura democràtica que existeix a Espanya . El sentit de la justícia està més accentuat aquí " .
Una altra de les coses que ha hagut de sentir Reis és que , promovent la ruptura amb l'Estat espanyol , la seva associació exerceix un ' independentisme de cartera , egoista i insolidari . "Fa poc em van dir : '' és mentida que tots els diners de Catalunya es va a Andalusia '' . I vaig contestar que sí, que és mentida , però que tant de bo fos veritat . Al final el problema no és que els diners dels catalans vagi a les zones més necessitades . El problema és que s'inverteix malament i es gestiona pitjor , que és diferent " , aclareix .
La desinformació és un altre dels enemics que Suma't espera combatre en els propers mesos . No en va , ja hi ha planificades visites i xerrades a diversos municipis de Catalunya, com Camp de Tarragona o Terrassa , amb l'objectiu d'implicar nous actors en la construcció d'un nou Estat . "A Espanya el sentit comú és el menor dels sentits usats. Espanya es projecta al voltant dels toros , el flamenc i dos equips de futbol . És aquesta tota la seva cultura ? Per res . Espanya és meravellosa però mai s'ha interessat en projectar tot el seu potencial . Catalunya ho intenta , amb les seves ambaixades , seus fluxos de comerç , la seva visió internacional , la seva cultura ... i a sobre la linchamos i suggerim que '' ha españolizarse '' ? " .
Però on més s'enerva Reis és en el tema lingüístic . "Jo parlo espanyol amb la meva família però tinc filles i néts que parlen a la perfecció català i castellà . I no hi ha cap fricció , cap discriminació . M'entristeix tornar a la meva terra i haver de informar d'una realitat inexistent , contaminada . Al final , crec que Espanya maltracta Catalunya per enveja . Quan el que haurien de fer és aprendre més de nosaltres " .
Encara a Còrdova i dins la seva família no ho entenguin , es conforma amb que l'associació pugui atraure un col · lectiu que fins ara ha estat en silenci , potser acomplexat , perquè sigui part activa d'un procés que , considera , ja no té marxa enrere . "Ni ens faran fora d'Europa , ni ens posaran murs fronterers . És que la comunitat europea va permetre el luxe de aïllar un poble que podria estar entre els deu països més rics del món ? Amb l'esperit pencaire i emprenedor de Catalunya , no hi ha res a témer " , conclou Reis. En el fons , es refereix al mateix esperit amb què els seus pares van treure endavant a una família lluny de la seva terra . Una terra que, passi el que passi , seguirà estimant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

CONGRATULACIONES POR VUESTROS COMENTARIOS